10 mar 2017

[Pod lupą] Fenomen Violetty w cyfrach | Podsumowanie

FENOMEN VIOLETTY W CYFRACH | PODSUMOWANIE. Według słownika, fenomen to rzadkie i niezwykłe zjawisko, coś co odniosło niesamowity sukces na dużą skalę. W takim razie czy Violettę możemy nazwać fenomenem? Myślę, że co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości, zwłaszcza, że w czasie swojej oryginalnej emisji na Disney Channel pobił wszystkie możliwe rekordy, stał się numerem jeden według oglądalności i dotarł niemal do każdego z państw świata, jednocześnie stając się sukcesem, któremu nie ma końca. W dzisiejszych czasach mało kto nie kojarzy słynnego serialu Disney'a, jakim jest Violetta, a co więcej - wielu nadal śledzi poczynania aktorów. Dzisiaj przygotowałam Wam małe podsumowanie, które tak jak widzicie, nazwałam fenomenem Violetty w liczbach, bo myślę, że właśnie liczbami mogę określić to, jak wielkim sukcesem stała się ta telenowela. Dzisiaj możecie zajrzeć do pierwszej części na ten temat, za jakiś czas postaram się rozszerzyć go o jeszcze więcej informacji. Zapraszam do czytania..

VIOLETTA EN VIVO
  • W 2013 roku podczas ogłoszenia kilku koncertów z trasy Violetta En Vivo w pierwszym tygodniu sprzedało się aż 250 000 biletów. 
  • W pół miesiąca na koncertach w argentyńskim Gran Rex zarobiono ponad 24 miliony złotych polskich.
  • Podczas pierwszych koncertów z trasy Violetta En Vivo w 2013, w sklepiku, gdzie mogliśmy znaleźć gadżety z podobizną Violetty, zarabiano około 5 tysięcy złotych za sprzedaż przed jednym show.
  • W Chile bilety na 10 - tysięczną halę wyprzedały się w cztery tygodnie.
  • Na każdym z koncertów zagrano 20 piosenek, na scenie wystąpiło 12 artystów, a podczas jednego show było 300 różnych zmian strojów.
  • Łącznie publiczność zebrana podczas trasy wynosiła milion osób.
  • Trasa obejmowała około 100 koncertów w różnych państwach i miastach Europy oraz Ameryki Łacińskiej.
  • Łącznie odwiedzili 12 państw i 36 różnych miast.
  • Oprócz ekipy występującej na scenie, liczba osób zajmujących się pracą nad koncertami wynosiła ponad 100 osób.

VIOLETTA LIVE
  • Łącznie obsada dała równo 200 koncertów w Europie oraz Ameryce Łacińskiej.
  • Na niektórych koncertach Violetta Live zebrało się prawie 60 tysięcy osób, co równa się liczbie widzów na kilku koncertach trasy Violetta En Vivo.
  • Na koncerty w Europie sprzedano ponad 600 000 biletów na shows w ośmiu państwach. 
  • W ciągu 13 tygodni obsada dała 80 koncertów w Europie.
  • Łączna ilość osób, która uczestniczyła w show była równa ponad 2 miliony. 
  • W Polsce bilety na pierwszy koncert (na 11-12 tysięcy osób) sprzedały się w ciągu dwóch godzin, a zainteresowanie było tak duże, że cztery godziny potem ogłoszono drugi koncert w tym samym dniu.
  • We Francji odbyło się aż 37 koncertów po kilkanaście tysięcy osób każdy.
  • Trasa Violetta Live znalazła się w rankingu najbardziej dochodowych tras 2015 roku, m.in wśród Taylor Swift. 

SERIAL VIOLETTA
  • Już na początku 2014 serial wygenerował ponad 260 milionów polskich złotych.
  • Na sprzedaży płyt między 2011 a 2013 zarobiono ponad 13 milionów złotych.
  • Na sprzedaży płyt DVD zarobiono ponad 65 tysięcy złotych
  • Ponad 1 200 000 zarobiono na sprzedaż biletów na występy i koncerty (mowa tutaj tylko o części koncertów z pierwszej trasy koncertowej Violetta En Vivo).
  • Drugi sezon w Argentynie obejrzało łącznie ponad 70 milionów widzów.
  • We Włoszech na przedpremierowe pokazy w kinie sprzedano ponad 275 000 biletów do 380 kin w kraju, co równa się dochodowi ponad miliona złotych.
  • Ekipa techniczna serialu liczy 150 osób.
  • Koszt jednego odcinka serialu wynosił około 300 tysięcy złotych, w związku z czym nagranie dwóch sezonów to koszt około 48 milionów złotych polskich.
  • Pierwsza płyta z serialu sprzedała się w nakładzie 300 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, druga w nakładzie 300 tysięcy egzemplarzy, trzecia już o 10 000 więcej. Bazujemy na danych z roku 2012/2013, jedynie na kilku krajach Ameryki Łacińskiej.
  • Cztery serialowe płyty w Argentynie utrzymywały się najwyżej w rankingu sprzedaży przez kilka miesięcy.
  • Co miesiąc w Argentynie drukowano około 100 tysięcy egzemplarzy magazynu Violetta podczas emisji pierwszego sezonu.
  • Wzrost widzów między pierwszym a drugim sezonem serialu wzrósł o 93% w Argentynie.
  • Wyświetlenia klipów z Violetty w 2013 pobiły wyszukiwania Lady Gagi, Justina Biebera i Katy Perry w krajach latynoskich. 
  • W samej Francji do roku 2015 sprzedano ponad 2 miliony książek z Violettą.
  • Każdy odcinek serialu we Francji obejrzało nie mniej niż 300 tysięcy osób.
  • Płyty z serialu we Francji sprzedawały się w nakładzie około 600 tysięcy każda.
  • Violetta emitowana była/jest w ponad 150 krajach.
  • Serial został przetłumaczony na 16 języków.
  • W 2014 we Francji, Hiszpanii i we Włoszech Violetta przebiła popularnością Justina Biebera. 
  • Pierwszy sezon serialu w Hiszpanii obejrzało ponad 20 000 000 widzów.
  • W 2013 w Ameryce Łacińskiej klipy Violetty na YouTubie zyskały około 600 000 000 odtworzeń.
  • Album Cantar es lo que soy pokrył się platyną w 25 krajach. 

CHCIELIBYŚCIE KOLEJNĄ CZĘŚĆ POSTU TAKIEGO TYPU? 

5 komentarzy:

  1. Anonimowy20:38:00

    wow az brak słow wiedzialam ze to jest fenomen ale te liczby wow

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy13:48:00

    Wow wow i jeszcze raz WOW

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem dumna z sukcesu Violetty! Jest on niesamowity! Tak wiele osiągnąć! Czekam na kolejną część :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy17:01:00

    koncertów z trasy Vl było wiecej niz 200

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy22:10:00

    Chcę, te liczby to woooooow

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy wam za to że jesteście tutaj z nami!