6 cze 2017

[Wywiad] Tini | "Odcięłam korzenie z tym całym pięknym szaleństwem, które wygenerowała Violetta"

TINI | "ODCIĘŁAM KORZENIE Z TYM CAŁYM PIĘKNYM SZALEŃSTWEM, KTÓRE WYGENEROWAŁA VIOLETTA". Zakochana, zadowolona ze swojej kariery jako piosenkarka, próbuje nowych dźwięków w w studiu, w Los Angeles wraz z producentami hitu "Despacito", Martina Stoessel zaczyna mentalnie przygotowywyać się do powrotu, do swojej argentyńskiej publiczności w Gran Rex, w piątek 30 tego miesiąca, po koncertowaniu przez 3 miesiące w Europie. Swoje 20 urodziny świętowała w Madrycie, trzy dni przed swoim pierwszym koncertem jako Tini a nie Violetta, postać Disney'a, która stała się bardzo sławna. Pamięta, jak mocno biło jej serce podczas oglądania sceny z Pałacu Vistalegre, gdzie fan przybylia, aby ją zobaczyć, śpiewać i tańczyć razem z nią jej własne piosenki i choreografie układane przez tancerza, który współpracował z Michaelem Jacksonem. Nagrywa dźwięki z producentami tej chwili: współpracuje z twórcami przeboju „Despacito”. W artystycznej dzielnicy Los Angeles, Tini Stoessel połączyła to, pisze i nagrywa z kolumbijskimi producentami: Andrés Torres i Mauricio Rengifo, duet, który dał miejskich smak utworowi "Despacito", nagranego przez Puerto Rico Luis Fonzi i Daddy Yankee, i który Justin Bieber wybrał, by go zremiksować, co czyni go jeszcze bardziej popularnym. „Dobrze, Justin jest numer jeden”, chwali Tini z entuzjazmem.


Stan będąc w Los Angeles i pracując z tymi geniuszami jest niesamowity. Już w ubiegłym roku byłam tutaj przez około 4 miesiące nagrywając swój album ze wspaniałymi kompozytorami. I Pepe tutaj mieszka. To miasto zbiera same dobre wspomnienia dla mnie. 

 JAKA JEST OCENA TWOJEJ EUROPEJSKIEJ TRASY?
Odcięłam korzenie z tym całym pięknym szaleństwem, które wygenerowała Violetta i zaczynam od nowa. Wlaśnie skończyłam 20 lat i czuję wiele emocji. Kiedy skończyłam ten album, oderwałam się od czegoś, co bylo dla mnie wygodne. Było to ryzyko. Więc myślę, że pierwszy pokaz w Madrycie był szokujący. Trasa była wspaniała, przyszło 200 tysięcy ludzi, którzy znali moje piosenki w języku hiszpańskim i angielskim. To było o wiele więcej, niż marzyłam.
BYŁ JAKIŚ DZIWACZNY MOMENT?
Nie wiem, czy nazwalabym to dziwacznym, ale w Rzymie, jak tylko zaczęłam pokaz wszystkie światła na stadionie zgasły. Obserwatorzy funkcjonowali a zespół mógł grać, więc zaczęliśmy, ale bez świateł, bez ekranów. Światła zostały włączone przy ostatniej piosence. Byłam wtedy nerwowa, na granicy łez, ale ludzie nie zdawali sobie z tego sprawy. A kiedy przestałam mówić i widzieli mnie w złym stanie, podeszli pod scenę, aby mnie wesprzeć. Dziękuję im za miłość. Mam piękną publiczność.
WIELU FANÓW TO DZIEWCZYNKI LUB NASTLATKOWIE. JAK SIĘ CZUŁAŚ, GDY DOWIEDZIAŁAŚ SIĘ O ATAKU NA KONCERCIE ARIANY W MANCHESTERZE?
Co mogę powiedzieć, to było straszne. Byłam w Los Angeles, kiedy to się stało. Chcę być bardzo ostrożna podczas rozmowy na ten temat, bo to nie jest coś, co stało się artystycznie, to był atak na dzieći, młodzież. Uważam, że to bardzo niesprawiedliwe. Miało to być miejsce, w którym dana osoba miała iść słuchać muzyki, bawić się, a zakończyło się to strasznie. Są to rzeczy, które wykraczają poza wszelkiego rodzaju planowanie. Wyobrażam sobie, jakie to musiało być dla Ariany.

 PRACUJESZ Z PRODUCENTAMI DESPACITO. MIELI PIOSENKĘ TEŻ DLA CIEBIE?
Pamiętam, że kiedy wrócilam z powrotem, z Cariló, z tatą to powiedział: „To będzie sukcesem.” A kiedy Justin Bieber zaśpiewał tą piosenkę, on mnie zabił. Jak powiedział Andres i Mauricio, żeby piosenka triumfowała, to musi być dobra. Lubię ten proces tworzenia utwórów od początku do końca, będąc z kompozytorami, mówiąc im,  co o tym sądzę, jakie lubię rytmy, a co nie.
TWOJE SERCE WYDAJE SIĘ MIEĆ DOBRZE. NAGRASZ SZYBKO UTWÓR, KTÓRY NAPISAŁAŚ O PEPE I WASZYM SPOTKANIU?
Jestem bardzo zadowolona z tej relacji, jestem szczęśliwa. Piosenka, którą napisaliśmy jest o tym, jak się poznaliśmy, bo to było magiczne, nie wiem, kiedy będzie miała swoją premierę. Okazuje się, że Tali, producentka, która zna mnie od 13 lat, powiedział mi jedenego dnia w Los Angeles, że widziała w restauracji miłość mojego życia. I to był Pepe. Kilka miesięcy później, kiedy zaczęliśmy nagrywanie teledysku dla Great Escape, nie mogłam znaleźć bohatera, a ona przypomniała mi, tego chłopaka. Zadzwoniliśmy, przekonaliśmy go i przyleciał do Buenos Aires, aby nakręcić videoclip, który ukazuje historię prawdziwej miłości i od tej pory się nie rozstaliśmy.
JAKIE BĘDĄ KONCERTY, KTÓRE ZAGRASZ W TYM MIESIACU W GRAN REX?
Są równe tym z europejskiej trasy, z tymi samymi choreografiami, ale będzie gość specjalny, Sebastian Yatra, kolumbijski piosenkarz, z którym nagrałam piosenkę. To będzie bardzo ekscytujące. Zagrałam 80 show w Grand Rex jako Violetta, ale tym razem będę tam jako Tini, opowiadając swoją historię. To będzie bardzo silne.

 WYDAŁAŚ LINIĘ UBRAŃ, TINI BY MARTINA STOESSEL. JAK MOŻESZ JĄ ZDEFINIOWAĆ?
Jest romantyczna, ale w tym samym czasie jest trochę rockowa... całkiem jak ja. Pierwsza linia były neutralna i posiadała klasyczne kolory, ale w jesienno-zimowej kolekcji grały będą nadruki i jasne kolory. Użyłam eko-skóry, chcę uczynić ją dostępną dla dziewcząt w moim wieku. A przede wszystkim logo jest mój pies, Olga. Była zabawa, widząc dzieci z Olgą na bluzce. O co jeszcze mogę poprosić.


„Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z nim, wierzymy w tym projekcie. W tej chwili jesteśmy jeszcze w poszukiwaniu dźwięków", mówi Andrés dla Clarín. Mauricio wydaje się zadziwiać doświadczenie Argentynki pomimo jej wieku: „Robi w półgodziny to, co innym piosenkarkom zajmuje dwie godziny i jest otwarta na ewolucję i badania.”


Tini chętnie do nich dołącza, aby spróbować stworzyć coś, co pozostawia wrażenie: „Szukamy brzmienia, którego nie mógłam sobie wyobrazić, że będę grać. Są rzeczy, które słyszę od małej dziewczynki w domu, mieszanka latino, to co dzieje się tutaj, to co lubię tańczyć i słuchać z przyjaciółmi". Badanie towarzyszy również Leah Laywood, australijskiej kompozytorce, która pomaga tworzyć w języku angielskim, która \ pracowała z Seleną Gomez i Demi Lovato. Oprócz produkcji "Despacito", współpracowała także z One Republic, z kolumbijskim piosenkarzem Sebastianem Yatrą (który zaśpiewa z Tini w Grand Rex w piątek 30 i 1 lipca) i ułożyła dwujęzyczną wersję "No Vacancy". Ta fuzja popu i miejskim, hiszpańskim i angielskim, jest bardzo modne. To, co chcą z nim zrobić? Rengifo: "Tini zawsze był bardzo blisko muzyki pop i dziś światowym trendem jest miejski rytm, to będzie w naszym projekcie, ale nie myślimy tylko o tym, ale także o tym, co działa w dowolnym miejscu na świecie".




Torres twierdzi, że ludzie chcą tańczyć, chcą czuć się dobrze i chcą śpiewać dobre piosenki, bez względu na rytm: „Jeśli utwór jest dobry można ubierać, co się chce. Globalna muzyka dzisiaj jest wykonywana przez Spotify, wszyscy słyszą to samo". Mauricio Rengifo zgadza się z tym, co mówi jego współpracownik i stwierdził, że wszystko porusza się tak szybko, że „jeśli poświęcić się do jednego gatunku w ciągu 3 miesięcy, to zabraknie rynku”. Tini słucha wszystkiego i uczy się.





Co sądzicie o wywiadzie?




2 komentarze:

  1. Wywiad jest bardzo, bardzo dobry! Uwielbiam tego typu wywiady z ktorych dowiadujemy się naprawdę wiele a nie w których czytamy w kółko to samo. To miłe, że tak znani producenci mówią takie miłe rzeczy o Martinie. Widać, że stara się i daje z siebie wszystko nagrywając piosenki na płytę. Skoro pracują z nia ludzie, którzy tworzyli Despacito to myślę, że drugi krążek będzie świetny! Nie mogę się doczekać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na drugą płytę TINI, która na pewno będzie tak niesamowita jak pierwsza. Cieszę się, że Tini rozwija karierę i dąży do przodu, spełniając przy tym swoje marzenia i nigdy nie zapominając o nas.
    http://ludmi234.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy wam za to że jesteście tutaj z nami!