23 cze 2017

[Pod Lupą] Ile zarobiono na fenomenie Violetty?

ILE ZAROBIONO NA FENOMENIE VIOLETTY? Mimo, że fioletowy fenomen serialu Violetta zakończył się już jakiś czas temu, to wiadomo, że wiązały się z nim dosyć spore dochody, dlatego też, już dzisiaj chciałabym podsumować tak wielki okres czasu od premiery Violetty w Argentynie czy też w oddziałach włoskich do dzisiaj. Jakby nie patrzeć jest to już fenomen, który osiągnął sławę na skalę światową, wszędzie słychać tylko jedno - Violetta. W tym poście przedstawię Wam same statystyki oglądalności, kraje, w których emitowany jest serial, sprzedane płyty, bilety oraz to, co zapewne ciekawi Was najbardziej, czyli ile zarobiono na samym fenomenie Violetty, który w pewnym momencie przekroczył wcześniej coś nieosiągalnego, czyli serial Hannah Montana z Miley Cyrus w roli głównej. Zapraszam do postu, przy okazji chciałabym najpierw poprosić, abyście usiedli wygodnie w fotelach, bo jednak nie oszukując się, materiału jest naprawdę dużo, a więc przede wszystkim to wy musicie mieć czas i chęci, aby przeczytać ten wpis. 
Zacznijmy od małego przypomnienia o czym w ogóle był serial Violetta. A więc "Violetta" to historia samotnej, utalentowanej nastolatki, która po kilku latach życia w Europie powróciła z ojcem do rodzinnej Argentyny. W Buenos Aires odnajduje prawdziwych przyjaciół, zakochuje się i odkrywa swoje prawdziwe powołanie do muzyki. Violetta ma piękny głos, chociaż jeszcze tego nie wie. Odziedziczyła ten talent po swoje zmarłej matce - sławnej artystce muzycznej, która zginęła w wypadku samochodowym, kiedy Violetta była bardzo małą dziewczynką. Jej ojciec - German - jest człowiekiem sukcesu, mimo że wyróżnia go ciężki charakter i nadopiekuńczość mocno kocha swoją córkę, ale ukrywa przed nią prawdę o matce w obawie, że ten sam los spotka ją. Wiedząc, że ma zdolności muzyczne, zapisuje ją na lekcje pianina, jednak ojciec dalej trzyma Violettę z dala od muzyki. German wierzy, że może wykształcić się, będąc jednocześnie kontrolowaną we własnym domu. Jej życie zmienia się całkowicie po powrocie do Buenos Aires. Zatrudniają nową guwernantkę, Angie (która ukrywa, że jest ciocią Violetty). Dzięki kobiecie, Violetta potajemnie zapisuje się do Studia 21 - prestiżowej szkoły dla najbardziej utalentowanej młodzieży świata. Tam odkrywa pasję do muzyki i po raz pierwszy znajduje przyjaciół oraz dwóch chłopców - Tomasa i Leona - w których się zakochuje. To połączenie muzyki, miłości oraz humoru, jest pierwszą produkcją Disney Channel LA i Europy we współpracy z Pol-ka.
  • PIERWSZE PREMIERY VIOLETTY NA ŚWIECIE

14 maja 2012 rok, zwykły dzień, a jednak obrócił wszystko do góry nogami. Właśnie tego dnia Violetta trafiła na anteny Disney Channel w oddziałach Ameryki Łacińskiej: do Argentyny, Boliwii, Kolumbii, Paragwaju, Ekwadoru, Meksyku, Wenezueli, Urugwaju, Gwatemali, Dominikany, Kostaryki, Honduras, Chile oraz do Włoch. Sukces rósł nieubłaganie szybko. Zaraz potem zaczęła dopływać do całkiem odległych krajów: do Portugalii, Hiszpanii, Francji, Izraelu, Brazylii, Turcji, Rumunii, Bułgarii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Arabii, RPA, Grecji, Holandii, Belgii, na Wyspy Alandzkie, do Danii, Finlandii, Islandii, Norwegii, Wysp Owczych, Australii, Nowej Zelandii, Słowacji, Czech, Singapuru, Węgier, Austrii, Liechtensteinu, Szwajcarii, Filipiny, Indonezji, Malezji, Tajlandii, Wietnamu, Chin, a także do USA, Panamy, Salwador czy Albanii, a także wreszcie do POLSKI 18 LUTEGO 2013 ROKU. Wymieniać można naprawdę długo - łącznie jest to ponad 140 krajów, zdubbingowane w ponad piętnastu językach. 



  • PIERWSZE ODCINKI I WIELKI SUKCES 

Violetta to zjawisko zdecydowanie wysokich lotów. Dotychczas przetłumaczono ją na pięć języków, a wyemitowana została w całej Ameryce Łacińskiej, ale także Hiszpanii, Francji, Izraelu, Rosji, Rumunii, Bułgarii, Ukrainie, Polsce, Turcji. Dane wskazują, że podczas emisji pierwszej części pierwszego sezonu w Argentynie (40 odcinków) stał się numerem jeden wśród programów dal dzieci w wieku 4-11 lat, a w drugiej połowie liczba oglądających wzrosła o ponad 50%. Tak samo podobne wyniki uzyskano w Kolumbii, Chile, Meksyku i Brazylii. 

Serial w przeciągu kilku miesięcy zdobył sławę niemającą końca. W Brazylii, Violetta STAŁA SIĘ NUMEREM JEDEN JUŻ PODCZAS PIERWSZEGO TYGODNIA EMITOWANIA PIERWSZEGO SEZONU wśród młodzieży w wieku od czterech do siedemnastu lat, posiadających telewizję kablową. Już wtedy obejrzało ją około 124 tysiące gospodarstw domowych w tym kraju w grudniu 2012 roku. Statystyki potem jedynie rosły. W Niemczech statystyki wynoszą około 8,2 miliona oglądających poprzez pierwszy sezon telenoweli. W Polsce sam pierwszy sezon przyciągnął ponad 4,1 miliona polskich widzów w wieku od czterech do piętnastu lat, a sama oglądalność polskiego oddziału Disney Channel wzrosła o trzy razy. Łącznie ze statystyk, które ukazano pod koniec 2014 roku, wynika że serial przyciągnął około 40 milionów widzów. Rozbieżność wiekowa jest naprawdę duża, gdyż zainteresowani samą fabułą mają od kilku lat, poprzez nastolatki po dorosłe osoby. Mówi się, że w Polsce sam serial uzyskał jedne z największych wyników. Bilety na marcowe koncerty obsady w Łodzi sprzedały się całkowicie w przeciągu dwóch godzin. Organizatorom nie pozostawało nic innego jak dodanie kolejnych, gdyż oburzenie fanów oraz ich rodziców było ogromne i uwaga - tutaj sami dyrektorzy w Argentynie stwierdzili, że w Polsce pobiliśmy rekord szybkości sprzedania biletów, gdzie zresztą także odbył się największy koncert. Jak się okazuje serial już na początku 2014 roku zarobił 260 milionów dolarów. Koszt jednego odcinka Violetty wynosił około 300 tysięcy złotych, w związku z czym nagranie dwóch sezonów to koszt około 48 milionów złotych. Na sprzedaży płyt między 2011 a 2013 zarobiono ponad 13 milionów złotych. Na sprzedaży płyt DVD zarobiono ponad 65 tysięcy złotych. 
Ponad 1 200 000 zarobiono na sprzedaż biletów na występy i koncerty (mowa tutaj tylko o części koncertów z pierwszej trasy koncertowej Violetta En Vivo).

Stadion Narodowy? Wielka niepewność co do tego jak będzie to wyglądało i czy faktycznie nie przeliczono możliwości V-lovers. Sierpień 2015 rok i chyba nic nie musimy już mówić. Bilety wyprzedały się idealnie, a obsada serialu przyciągnęła jako jedni z nielicznych tłumy zainteresowanych i jako nieliczni zapełnili cały stadion. Okazuje się, że właśnie w Belgii, Francji, we Włoszech, Polsce i Hiszpanii ekipa Violettos jest rozpoznawalna najbardziej wśród Europy, jednak przebija także wiele krajów Ameryki Południowej. 

Fenomenalne zjawisko Violetta wydaje się nie mieć końca. Rozszerza się na wszystkie strony świata, zyskuje fanów w krajach tak odległych jak Turcja, Izrael czy Rosja. Ten sam fenomen odzwierciedla się także w milionach peso, które już zanotowano. - tak pisała prasa jeszcze w lato 2013 roku, czyli ponad cztery lata temu. Już wtedy było to czymś, co przekroczyło najśmielsze oczekiwania. W ciągu dwóch tygodni podczas trasy Violetta En Vivo sprzedali ponad 250 tysięcy biletów na show, co łącznie dało około prawie 250 milionów złotych przeliczając na polską walutę, tym samym przebijając nawet Rolling Stones'ów. Już wtedy stała się najbardziej sławną Argentynką dzisiejszych czasów, a ludzie zaczynali nazywać ją nową Madonną, która tak jak ona zdobywała fanów poprzez swoją naturalną osobowość. 


  • OGLĄDALNOŚĆ W POLSCE
Nie ma nawet chwili zastanowienia na to, że Polska to jedno z państw, gdzie serial osiągnął wielką popularność wśród dzieci i młodzieży. Śmiało możemy powiedzieć, iż już pierwszy sezon przyciągnął przed telewizor ponad 4 miliony polskich widzów w wieku 4+ (11%), w tym także półtora miliona dzieci w wieku 4-15 lat (34%), ponad milion dzieci 4-12 lat (40%) oraz 615 tysięcy nastolatek w wieku 6-13 lat (47%). Chyba każdy z nas powinien wiedzieć w takim razie, co to oznacza. Otóż wychodzi na to, iż  "Violetta" była oglądana przez więcej niż co trzecie dziecko oraz przez dwie na pięć dziewczynek i przez prawie połowę nastolatek na całym terenie. Serial odkąd miał swoją premierę w naszym kraju, stał się numerem jeden wśród wszystkich produkcji dla dzieci w Polsce. Serial pokonał całą konkurencję i potroił oglądalność kanału Disney Channel. Wśród dzieci 4-12 lat był to wzrost o 83% i w wieku 4-15 lat o 144%. 

  • KONCERT WE FRANCJI, SZALEŃSTWO VIOLETTY
Dziewczęta w wieku od 6 do 14 lat, wszystkie są fankami Violetty, nastoletniej piosenkarki granej prawie trzy lata przez Martinę Stoessel. Ona ma 17 lat, głos i rytm, największy wróg, wielu przyjaciół, kilka i marzenia o sławie. W Argentynie „Teennovela” miała podbić tylko południowoamerykańską publiczność. Ale ona podbiła świat. Z całego sukcesu rodzi się muzyczne show „Violetta Live 2015”. We Francji, bilety na koncerty były wyprzedane w ciągu kilku godzin. Jest to 

Jest to zjawisko, które przekształciło place zabaw i półki w sklepach z zabawkami. "Violetta", magiczne słowo, które sprawia, że dziewczynki chcą uczyć się hiszpańskiego. 9-letnia Margaux przyznaje: "W klasie wymieniamy się nawet najświeższymi nowościami. W ten sposób, nie musimy kupować wszystkiego. Z przyjaciółmi, znamy słowa na pamięć. Chociaż większość czasu śpiewamy "jogurt!" Wszechświat, w którym zdecydowanie rządzi Violetta, znajduje się 40 milionów obiektów. Większość uzależnionych kupuje książki z tej serii, 2 miliony sprzedanych egzemplarzy w samej Francji! Tą falę poczyniła Martina Stoesselgwiazda której mało kto zna nazwisko. „Zawsze wiedziałam, że będę znana jako Violetta. Mam całe życie przed sobą, aby stać Martiną„ mówi ta, która nie dała się pociągnąć w wir szaleństwa. Każdy z jej występów jest odwiedzany przez ogromne tłumy. Martina bardzo zadaje sobie pytanie, ponieważ czasami budzą się w niej wątpliwości. „Zastanawiam się, czemu ja. Ale w tym samym czasie, jestem taka szczęśliwa, kiedy jestem na scenie i moje wszystkie wątpliwości znikają". Ona nie jest jedyna. „Mój ojciec nie jest przyzwyczajony: za każdym razem, gdy mnie widzi na scenie, wylewa potok łez"! Jednak to profesjonalista. On sam jest dyrektorem „Tańca z gwiazdami” w paragwajskiej telewizji. Jest zadowolony z bycia agentem dla "Violetty", dlatego też może być blisko niej.




W sali koncertowej Zenith znajduje się 6000 tysięcy miejsc, co sprawiło, że przybyli tam fani w wieku od 6 do 14 lat. Zniecierpliwieni, w atmosferze histerii czekali na koncert swojego idola. Zarówno sceptyczni i rozbawieni, rodzice zakrywają swoje uszy, aby krzyki dzieci ich nie ogłuszyły. Wreszcie pojawiła się Violetta w sukience z cekinami. Tańczy i śpiewa w języku hiszpańskim. To jest szczęście! Wszelkie trudności zostają pominięte. Jednym z zalotników Violetty jest francuski kochanek Clement (Damien Lauretta) powiedział jeszcze: "Okazuje się, że kręciliśmy dziesięć godzin dziennie, od poniedziałku do piątku. W Weekendy czasami też. Dwie jednostki produkcyjne działają równocześnie. Osiemdziesiąt odcinków po 45 minut jest trochę pracy. Do każdej sceny po trzydzieści osób, jeszcze robienie notatek, składanie raportów"Rytm ten Martina przyjęła od 14 roku życia. Dorastała z postacią, z którą dzieli wiele cech. „Violetta uważa, że marzenia mogą się spełnić, to jest bardzo pozytywne. Ja też tak uważam. A potem oboje jesteśmy pochłonięte przez muzykę"Pasja uprawiana od najmłodszych lat. Wychowana w Buenos Aires, w zamożnej rodzinie u boku brata Francisco, ona jest z nim bardzo blisko, Martina brała lekcje śpiewu, fortepianu i teatru od 6 roku życia. Podobnie jak wiele dziewczynek, to przed lustrem udawała ruchy słuchając piosenek Beyoncé, ona jest jej fanem. Ale jej dzieciństwo zatrzymało się w 2010 roku, kiedy to została wybrana do nagrywania „Tu Resplandor” -tytułu, który powinien pojawić się na kompilacji najsłynniejszych piosenek Disneya.

  • EPIDEMIA NA CAŁYM ŚWIECIE, NATYCHMIASTOWY SUKCES
Sukces utworu przekonuje Disney Channel Ameryki Łacińskiej, aby dać jej główną rolę w serialu, który gromadzi miliony widzów. Projekt ten przyszedł prosto z Argentyny, ale nie wrócił w stylu „Made in Disney”. Do tej pory gigant amerykański stawiał tylko na anglojęzyczne produkcje takie jak „Camp Rock”, „Czarodzieje z Waverly Place” i „Hannah Montana”. Z „Violettą” wujek Walt dokonał czegoś zupełnie, tworząc nowy gatunek: „teennovela” - telenoweli dla młodzieży - opera mydlana w języku hiszpańskim, dłuższy niż zwykle ( od 40 do 45 minut). Seria jest pierwszą w Ameryce Łacińskiej i Hiszpanii. Ale okazuje się, że epidemia rozprzestrzenia się nawet do Izraela, Francji, Rosji, państw arabskich, od Skandynawii, aż po Afrykę i części Stanów Zjednoczonych. Piosenki są w języku hiszpańskim, ale towarzyszą im napisy. Nie mniej niż 300 000 widzów na dzień w Disney Channel, 9 milionów odsłon we Francji, seria jest również transmitowana w NT1. Triumf był natychmiastowy. Łączenie komedii, śpiewu i tańca, pośród miłosnych i przyjacielskich historii, obserwujemy życie Violetty, młodej dziewczyny, która straciła matkę i próbuje dotrzeć do kariery muzycznej. Fabuła jest prosta i skuteczna.

"Identyfikujemy się z ich historią. Rozmawiają o problemach, z którymi spotykamy wszyscy. A ich snem okazuje się wszechświat. To sprawia, że ​​chcemy wyjść na scenę i zrobić to samo", powiedział Philippine, 14-letnia dziewczyna. Jeśli przemiana Martiny w gwiazdę sprawiła, iż dojrzała szybciej niż jej rówieśniczki, to odnosi się do wyjątkowe nastolatki. Autoportrety, twarze i żarty, ale jeśli chodzi o koncentrację, odruch wraca szybko. W zespole można przyznać, że panuje zupełnie swobodna atmosfera; nie byłoby miejsca dla konkurencji ani zazdrości... przyjaźń i dobry humor, powodują przekształcenie pracy w zabawę. To jest magia Disney'a! Niestety, wkrótce trzeba będzie się rozdzielić... Wyrok telenowela ma zaplanowane 3 sezony, koniec w 2015 roku. Z punktu widzenia, Martiny: „Lepsze dzieje się teraz, gdy seria jest na szczycie. Jest to najlepszy czas! Wszyscy korzystamy z tego, co większość mogłoby przynieść"Zapomnij o historiach miłosnych Violetty! Martina będzie w stanie myśleć o innych. Albo raczej o sobie. Ona będzie miała 18 lat już 21 marca i zobaczy piękną historię miłosną, która trwała przez rok. Jej chłopak jest znany w Argentynie. Podobnie jak w serii, Peter Lanzani, jest znanym aktorem i piosenkarzem. Martina chętnie powierza mu swoje marzenia: „Chciałabym skupić się na mojej karierze solowej, skomponować kilka utworów. Ale może też w ciągu kilku lat założyć rodzinę z moim kochankiem. Chciałabym wyjść za mąż!"


  • KONCERTY VIOLETTA: EN VIVO

Violetta En Vivo w Ameryce Łacińskiej w Europie to pierwsza trasa związana z serialem Disney Channel, Violettą. Trasa zawierała bardzo obszerną scenografię, choreografie, kostiumy, i niesamowitą pracę multimedialną, pokaz oferował fanom historię pełną emocji i radości, z udziałem obsady. W 2013 roku, będącym adaptacją serii w wersji teatralnej został potwierdzony. Później ogłoszono, że koncert odbędzie się 13 lipca 2013 roku w Teatrze Gran Rex, w Buenos Aires. Spektakl będzie odbywał się codziennie do 28 lipca tego samego roku, w tym samym teatrze z dwoma pokazami dziennie, jednym o godzinie 14:30, a drugi 17:30. Z powodu dużego zainteresowania, zostały dodane nowe koncerty, które trwały do 15 września i odbywały się dwa razy dziennie, ale nie codziennie. W niespełna miesiąc od początku opublikowania sprzedaży biletów, NA SPEKTAKL SPRZEDAŁO SIĘ 120 TYSIĘCY BILETÓW. W sumie odbyło się 77 występów w Grand Rex, z ponad 200 tysiącami sprzedanych biletów. Potem postanowiono zacząć robić pokazy poza Argentyną. Paragwaj był pierwszym krajem, gdzie odbyło się Violetta En Vivo po pokazach w gran Rex. Drugim państwem, do którego udała się obsada było Chile, gdzie zaprezentowano dwa pokazy w Movistar Arenie, ale znowu po zbyt dużym zainteresowaniu ze strony fanów i szybkiej sprzedaży biletów, zorganizowano dodatkowo jeszcze trzy koncerty, na które bilety  sprzedawały się również bardzo dobrze, więc postanowiono dodać szósty pokaz. Tutaj także bilety na 10-tysięczną halę wyprzedały się w 4 tygodnie. OKOŁO 60 TYSIĘCY OSÓB UCZESTNICZYŁO NA POKAZACH W CHILE. Trzecie państwo, które odwiedzili podczas trasy to Brazylia z sześcioma koncertami w Credicard Hall, KTÓRE WIDZIAŁO WIĘCEJ NIŻ 25 TYSIĘCY OSÓB. Po Brazylii, dotarli do Urugwaju, grając 4 pokazy, gdzie na jednym z koncertów otrzymali potrójny platynowy certyfikat za album „Hoy Somos mas” i podwójny platynowy certyfikat za „Cantar Es Lo Que Soy”. Podsumowując wszystkie koncerty, to na sprzedaży biletów zarobiono w przeliczeniu na polskie pieniądze, około 24 milionów złotych, na wszystkich pokazach zebrało się łącznie milion fanów.



  • KONCERTY VIOLETTA LIVE

Chociaż historia Violetty Castillo miała się zamknąć w dwóch sezonach, fani zwani V-lovers wymusili na producentach powstanie kolejnych odcinków. Na podstawie telenoweli stworzono serię gadżetów, w tym np. książkę kucharską. Wyprodukowano biografię 18-letniej odtwórczyni głównej roli, pełnometrażowy film. Wydano również płytę z muzyką skomponowaną na potrzeby produkcji, którą w końcu zdecydowano się zaśpiewać na żywo. Podczas pierwszej trasy koncertowej, z przełomu 2013 i 2014 roku, MARTINA STOESSEL I JEJ KOLEDZY Z PLANU ZAGRALI 200 KONCERTÓW W 12 KRAJACH. Sprzedano na nie blisko milion biletów! Nie ma żadnych wątpliwości, że trasa Violetta Live jest drugą z kolei, która odniosła kolejny sukces po koncertach Violetta En Vivo. Dlaczego? Przekonajmy się. 
  • 200 koncertów, podczas których obsada była przez cały rok w trasie.
  • Podczas koncertów w Europie sprzedano ponad 600 000 biletów na pokazy w ośmiu państwach. 
  • Łączna ilość osób, która uczestniczyła w koncertach wynosiła ponad 2 miliony. 
  • W Polsce bilety na pierwszy koncert (na 11-12 tysięcy osób) sprzedały się w zaledwie dwie godziny, a zainteresowanie było tak duże, że cztery godziny potem ogłoszono drugi koncert w tym samym dniu.
  • Na niektórych koncertach Violetta Live zebrało się prawie 60 tysięcy osób, co równa się liczbie widzów na kilku koncertach trasy Violetta En Vivo.
  • We Francji odbyło się aż 37 koncertów po kilkanaście tysięcy osób każdy.
  • Trasa Violetta Live znalazła się w rankingu najbardziej dochodowych tras 2015 roku, m.in wśród Taylor Swift. 
  • Na Stadionie Narodowym w Warszawie obsada zagrała koncert dla 35 tysięcy fanów.
Na pewno wielu z Was pamięta datę 29 marca, 2015 roku, prawda? Dla tych, którzy byli obecni na pierwszym koncercie obsady w Polsce, na pewno było to niesamowite przeżycie.Więc co powiecie na to, iż zainteresowanie koncertem w Atlas Arenie znów wyprzedziło to towarzyszące występowi Justina Biebera czy grup takich jak System of a Down, Depeche Mode i Black Sabbath? Godzina 14:30, gasną światła, słychać pisk kilku tysięcy obecnych na koncercie dziewcząt. Jak wiele osób pisze, scena zamieniła się w rozgwieżdżone niebo, gdzie po chwili pojawiła się Martina Stoessel wraz z resztą obsady. 29 marca trasa Violetta Live w Łodzi zakończyła się europejską część tournee. By zobaczyć na żywo Martinę, Jorge, Diego, Mercedes, Candelarię, Facundo, Albę, Samuela czy Ruggero, do Łodzi przybyło dwanaście tysięcy młodych fanów i ich rodziców.


JAK PODOBA WAM SIĘ POST? JAK MYŚLICIE SERIAL OSIĄGNĄŁ NAPRAWDĘ WIELE?

6 komentarzy:

  1. Anonimowy16:09:00

    Świetny post
    ��������

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawie płacze. Violetta to ogromny sukces i nigdy jej nie zapomnę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za ten post ❤😍

    OdpowiedzUsuń
  4. Łał , wiedziałam że bardzo dużo osób oglądało Violette ale nie zdawałam sobie sprawy że aż tyle 😍 super post 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Przecudowny post! Czekałam na tego typu post ponieważ idealnie on obrazuje, że Violetta nie była głupią bajeczką dla dzieci a była wielkim fenomenem na całym świecie, który zbierał przed telewizorami miliony oglądaczy. To niesamowite, że serial zyskał tak ogromną sławę w tak wielu krajach. Wiedziałam, że Violetta jest dużym projektem z wieloma fanami, ale nie sądziłam o aż tak wielkich notowaniach! To przerosło moje oczekiwania. Jestem dumna z każdego kto przyczynił się do stworzenia tak świetnej telenoweli oraz jestem dumna z nas V-lovers bo to dzięki nam osiągneliśmy takie notowania oglądalności czy sprzedaży biletów ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy wam za to że jesteście tutaj z nami!