5 mar 2015

[Violetta 3] Finałowe piosenki - Abrazame y veras (cz.2)



Opracowanie piosenki "Abrazame y veras" Przechodzimy do 2 z 3 części naszego cyklu z opracowaniami piosenek z wielkiego finału Violetty. Zdecydowałem że jako drugą, którą chciałbym wam przedstawić i przybliżyć będzie właśnie ta przepiękna piosenka Leonetty. Zapraszam do rozwinięcia posta!

PIOSENKA

"Abrazame y veras" to już druga piosenka w wykonaniu Violetty i Leona zaraz po "Nuestro Camino" również opowiadająca o nich jako parze oraz miłości. Tłumacząc tytuł tej piosenki ma ona tytuł "Przytulisz mnie i zobaczysz". Na występie w Sewilli wykonali to świetnie, a tak jak mówi nam tytuł - przytulania nie zabrakło. Violetta pięknie ubrana i uczesana niczym księżniczka, a Leon jak jej królewicz... niczym bajka! Historia powstania tej piosenki jest dość ciekawa. Leonetta napisała ją razem, każdy swoją część. Pewnego dnia zostawili teksty w Studiu, a Diego i Francesca przypadkowo to odkrywają i układają to w jeden utwór następnie odkrywają to słysząc swoje wykonania, a Pablo daje ją na przedstawienie. 






TEKST

Leon:
No me digas lo que piensas,
creo que lo sé.
solo mirame un instante
y adivinaré...
Qué dificil fue querernos y
vilvernos a querer,
y al final de este camino,
encontrarnos otra vez.

Violetta:
En tus ojos no hay secretos,
yo lo puedo ver.
Siempre tienes la palabra,
que me hace sentir bien.
qué dificil fue querernos
y volvernis a querer.
si el amor es verdadero
todo puede suceder.

Razem (Violetta i Leon):
Quédate junto a mi,
paso a paso en el camino.
voy hacerte feliz
y qué el miedo este prohibo.
abrázame y verás,
que eres lo que necesito.
y no encuentro...
la manera de decir...
qué le das luz a mi vida
desde que te vi...

Violetta:
Ahora tómame la mano
no quiero esperar.

Leon:
Siente el viento en nuestras alas,
vamos a volar.

Razem (Violetta i Leon):
Y qué bien se siente amarte
cuando a mi lado estás.
y qué hermoso esperarte
y abrázarte una vez más..

Quédate junto a mi,
paso a paso en el camino...
voy hacerte feliz
y qué el miedo este prohibo.
abrázame y verás,
que eres lo que necesito...
y no encuentro
la manera de decir...
que le das luz a mi vida!

Quédate junto a mi,
paso a paso en el camino.
voy hacerte feliz,
y qué el miedo este prohibo.
abrázame y verás,
que eres lo que necesito...
y no encuentro
la manera de decir...
qué le das luz a mi vida
desde que te vi...




WYMOWA

No me digas lo ke pjensas
Kreo ke lose
Solo mirame un instante
I adiwinaree
Ke difisil fłe kerernos, i deharnos a kerer
I al final deste kamino enkontrarnos otra wez

En tus ohos noaj sekretos
Jo lo płedo wer
Sjempre tjenes lapalabra
Ke miase sentir bjen
Ke difisil fłe kerernos, i wolwernos a kerer
Si elamor es werdadero, todo płede suseder!

Ref. Kedate huntłami
Paso apaso en el kamino
Woj aserte feliz
I ke mjedo est projbido
Abrazame i weraz
Ke eres lo ke nesesito
I noenkłentro la manera de desir
Ke le das lus a mi wida
Desde ke te wi

Ałra tomame la mano, no kieresperar
Sjento elwiento en nłestras alas
Wamos a wolar...
I kebien sesjente amarte
Kłando amilado estas
I kermoso es mirarte
I abrazarte una wes mas!

Ref. Kedate huntłami
Paso apaso en el kamino
Woj aserte feliz
I ke mjedo est projbido
Abrazame i weraz
Ke eres lo ke nesesito
I noenkłentro la manera de desir
Ke le das lus a mi wida [x2]
Loke tłeres mi enerhija
Tu ledas lus a mi wida
Desde ke te wi [x3]




TŁUMACZENIE

Nie mów mi, o czym myślisz
Myślę, że to wiem
Tylko spójrz na mnie chwilę 
A zrozumiesz to
Tak trudno było kochać cię i zostawić
I na końcu tej drogi znajdywać siebie kolejny raz

W twoich oczach nie ma tajemnic
Widzę to
Zawsze masz słowa,
Które sprawiają, że czuję się dobrze
Nasza miłość była trudna
Jeśli miłość jest prawdziwa, wszystko może się stać

Ref. Zostań ze mną
Krok po kroku na tej drodze
Uczynię Cię szczęśliwego
I strach jest zakazany
Przytulisz mnie i zobaczysz
Że jesteś tym, czego potrzebuję
I nie znajduję sposobu, by powiedzieć
Że dajesz światło mojemu życiu
Odkąd Cię ujrzałem

Teraz chwyć moją dłoń, nie chcę czekać
Poczuj wiatr w naszych skrzydłach
Polećmy...
I jak dobrze czuć miłość do Ciebie
Kiedy jesteś obok mnie
I tak pięknie jest patrzeć na Ciebie
I przytulić Cię kolejny raz!

Ref. Zostań ze mną
Krok po kroku na tej drodze
Będę cię uszczęśliwiać
I strach jest zakazany
Przytulisz mnie i zobaczysz
Że jesteś tym, czego potrzebuję
I nie znajduję sposobu, by powiedzieć
Że dajesz światło mojemu życiu [x2]
To, że jesteś moją siłą
Ty dajesz światło mojemu życiu
Odkąd Cię ujrzałem




KARAOKE

- Wersja Instrumental (tekst z samym podkładem muzycznym)



- Wersja Tekstowa



*EXTRA*
- Wersja z polskimi napisami





Moim zdaniem piosenka jest po prostu magiczna. Brakowało nam pocałunków, a ten występ z tą piosenką i w tych okolicznościach razem z pocałunkiem jest po prostu boski! Lepiej nie mogli nam przypieczętować wielkiego finału. Jak dla mnie o wiele lepsza niż "Nuestro Camino", które jest także wspaniałe jednak w inny dla mnie sposób. Ta piosenka już na zawsze będzie mi się kojarzyła z Leonettą, a nawet z Tini czy Jorge oddzielnie. Pełna romantyzmu o ich przeżyciach i jaką drogę, przeszkody musieli pokonać aby dojść do takiej miłości. Ja czytając tłumaczenie i słuchając piosenki odpłynąłem. Ma niesamowite przesłanie i idealnie dopełnia związek tych dwojga na koniec serialu. Przyznam też, że początkowo piosenka mnie nie ujęła, ale tak to już jest, że w niektórych piosenkach zakochujemy się od razu, a inne musimy pokochać. Kiedy mi się spodobała, zobaczyłem tłumaczenie, wczułem się i z każdym odsłuchem wzruszałem się, niesamowite...

Co sądzicie o tym utworze Leonetty? 

5 komentarzy:

  1. Anonimowy22:36:00

    Ja również nie od razu sie zakochałam ale jest magiczna i widać w niej miłość już taką dojrzałą Leonetty :) świetny post;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piosenka świetna ale jak by się przyjżeć to Jorge wsadza jezyk do buzi Tini. Ogulnie teraz jak oglądałam Violetta Live to jak zgasły światła zeszli ze sceny trzymając się za ręce a na Violetta en vivo to każdy szybki zbiegał. Ogólnie wydaje się to być podejrzane. Ale wracając do piosenki to genialna! Pokazuje to co przeszła Leonetta. Od Nuestro Camino lepsza pod względem tej atmosfery. Bo Nuestro Camino kojaży mi się z takim zauroczeniem nastolatków a Abrazame y veras pokazuje miłoś dwóch dorsłych osób któży chcą być ze sobą do końca życia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje co do tych pocałunków, coś mi się wydaje że pomiędzy nimi coś się kroi... w końcu do tej pory ich pocałunki to były zwyczajne muśnięcia a teraz *,* Tak wgl to świetny post :))

      Usuń
  3. Anonimowy15:28:00

    Zamiast drugiej piosenki chyba mieliscie na mysli trzecia, sezon 1 'Podemos' piosenka opowiadajaca o Vilu I Leona milosci.
    Poza tym swietny post

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy15:35:00

    redaktorki bloga już mało czasu zostało do Violetta live a wy jeszcze nie wymyśleliście żadnej akcji, jak czytałam na blogu vilovers polska tam już mają akcję więc można się przyłączyć aby było jak najwięcej osób

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy wam za to że jesteście tutaj z nami!