22 kwi 2014

Poradnik - śpiewaj jak gwiazdy Violetty!




Na pewno Twoim marzeniem było kiedyś, aby mieć wspaniały głos. Głos, który będzie powalał na kolana wszystkich ludzi. W tym poście dowiesz się jak osiągnąć sukces i śpiewać jak gwiazdy serialu Violetta! 
Zapraszam do czytania!





Poznajecie powyższe zdjęcie? Tak! Pochodzi ono ze znanej wam trasy Violetta: En Vivo!
Widzimy na nim całą ekipę serialu. Sceneria mówi sama za siebie - ekipa śpiewa piosenkę On Beat!

Po obejrzeniu tego czy innego zdjęcia z koncertu nasuwa nam się pewna myśl - a co by było gdybym to ja miał wiele tysięcy fanów na świecie, karierę, płyty, autografy? A co by było gdybym to ja obdarzony był tak wielkim talentem?


Talent to ważna sprawa. Ułatwia on życie. Pozwala nam na rozwijanie się w jakimś kierunku z szybko widocznymi efektami. Co jednak zrobić gdy nie jesteśmy obdarzeni smyłką do śpiewu czy tańca, a kręci nas to niesamowicie?











Wszystko jest możliwe! Jak to mówią - dla chcącego nic trudnego! Wystarczy tylko chcieć!
Jest tylko jeden warunek: każdy musi włożyć w to dużo, dużo pracy, cierpliwości i odrobinę swojego serca. Przepis na sukces mamy więc gotowy! Zabierzmy się od razu do pracy!


Zacznijmy od najprostszych ćwiczeń!



Ćwiczenie numer 1!

Pamiętacie piosenkę Cómo Quieres skomponowaną przez serialową Violę?





Co za oddech! Violetta zaśpiewała czysto, bez żadnego problemu. Piosenka jest tak szybka

i dynamiczna, że naprawdę, trzeba nieźle poćwiczyć! Co nam w tym pomoże?



Do ćwiczenia numer 1 przygotujcie: 
* piórko (jego wielkość jest nie istotna)


1. Weź kilka głębokich i spokojnych wdechów i wydechów.
2. Podrzuć piórko do góry i dmuchając próbuj utrzymać je w powietrzu! Trudne co?
3. Po zakończonym ćwiczeniu ponownie weź kilka głębokich i spokojnych wdechów. Brawo! Udało się! Poszło Ci świetnie! Jestem z Ciebie dumna! 
Cómo Quieres to teraz dla Ciebie pestka! 






Ćwiczenie numer 2!


Dykcja to ważna sprawa. Musicie śpiewać bardzo wyraźnie, w przeciwnym wypadku nikt nie zrozumie waszego tekstu, który ma na pewno wielkie przesłanie.
Na pewno znacie piosenkę dziewczyn - Código Amistad! Przypomnijmy ją sobie!







Słyszycie te wszystkie perfekcyjnie wyśpiewane literki "s"? Podkreślenie ich dodatkowo skupia uwagę na słowach utworu.  Jak możemy to zrobić?

Do ćwiczenia numer 2 przygotujcie:

* lusterko, ważne by było dosyć duże, abyście mogli się swobodnie widzieć

1. Skupcie się. Każdy wasz dźwięk musi wychodzić z przepony. Przepona jest to mięsień leżący lekko nad brzuchem.
2. Zacznijmy wymawiać literkę "s" tak, aby to właśnie z tego mięśnia wychodził dźwięk, nie z gardła! Jest to bardzo ważne, tak jak ważna jest dykcja podczas śpiewania.
3. Spróbujmy wymówić parę violettowych wyrazów tak, aby podkreślić w nich literkę "s":

"CaStillo"

"FranceSca"

"Studio"

"MuSica"

"AndreS"

Świetnie wam poszło! Dajmy czadu w piosence Código Amstad razem z dziewczynami! Violetta, Cami i Fran na pewno byłyby z was dumne!








Ćwiczenie numer 3!


W naszym serialu często słyszymy pewien zwrot: "on śpiewał dla Ciebie"!
Wiecie o co mi chodzi? To kolejna ważna kwestia. Śpiewając najlepiej śpiewajcie dla osoby, której chcecie przekazać tekst zawarty w utworze. Nawet sama Angie mówiła o tym w 1 sezonie. Wasza piosenka ma opowiadać pewną historię. Tak jak mama opowiada dziecku na dobranoc bajkę, tak wy opowiadacie historię wszystkim słuchającym.

Jakiś przykład?





Pamiętacie tą scenę? Nasz ukochany Leon śpiewał wyłącznie dla Violi! Chciał jej coś przekazać, dać jej pewien sygnał.
Do ćwiczenia numer 3 przygotujcie:
* pluszak (nie jest on konieczny)

1. Włączmy sobie jakąś fajną piosenkę...co powiecie na "Podemos"?
2. Połóżmy przed sobą pluszaka, chyba, że jak wolicie możecie wyobrazić sobie jedynie osobę, której dedykujecie swoje wykonanie

3. Spróbujcie zaśpiewać, opowiedzieć to o czym mówi ta piosenka. Pokażcie co czujecie, nie wstydźcie się swoich uczuć. Dla ułatwienia popatrzmy na polskie tłumaczenie piosenki.



Nie jestem ptakiem, żeby latać
I obrazu nie namaluję
Nie jestem poetą, rzeźbiarzem
Jestem po prostu kim jestem

Z gwiazd nie potrafię czytać
I księżyca nie zniżę
Nie jestem niebem ni słońcem
Jestem sobą

Lecz są rzeczy które wiem 
Chodź tutaj a pokarzę ci
W twoich oczach mogę zobaczyć
Co możemy osiągnąć
Spróbuj to sobie wyobrazić 

Ref:
Możemy pomalować nasze dusze kolorami
Możemy krzyczeć ieee ee 
Możemy latać, nie mając skrzydeł
Bądź słowami mojej piosenki
I rzeźbij w moim głosie.

Nie jestem pięknym zachodem słońca
Nic nie sprawi, że tak się stanie
Nie jestem księciem z bajki
Jestem sobą

Lecz są rzeczy które wiem
Chodź tutaj a pokarzę Ci
W twoich oczach mogę zobaczyć
Co możemy osiągnąć
Spróbuj to sobie wyobrazić

Ref:
Możemy pomalować nasze dusze kolorami
Możemy krzyczeć iee ee
Możemy latać, nie mając skrzydeł
Bądź słowami mojej piosenki

To nie przeznaczenie
ani szczęście sprawiło że przyszłaś do mnie
wyobraźmy sobie
że to magia przywiodła Cię tu

Ref:
Możemy pomalować nasze dusze kolorami
Możemy krzyczeć iee ee
Możemy latać, nie mając skrzydeł
Bądź słowami mojej piosenki

Możemy pomalować nasze dusze kolorami
Możemy krzyczeć iee ee
Możemy latać, nie mając skrzydeł
bądź słowami tej piosenki
Rzeźbiąc mnie w Twym głosie.


Do roboty kochani! Podemos będzie wasze!





Jestem z was taka dumna!

 



Super! Jesteście naprawdę uzdolnieni!
Jeszcze tylko trochę pracy i będziecie brać w udział w różnych konkursach!

Ja osobiście miałam i mam do czynienia z muzyką, a dokładnie ze śpiewem. Dam wam parę złotych rad, które na pewno się wam przydadzą:
1. Śpiewajcie wszędzie! Pod prysznicem, w szkole, przed pójściem spać! Ćwiczcie ile tylko możecie! To zadziała!
2. Słuchając muzyki śpiewajcie razem z wykonawcami! Wasz mózg zapamięta melodię i tekst i nawet jeśli go później nie będziecie pamiętać, śpiewanie tej piosenki będzie dużo łatwiejsze.
3. Urządźcie sobie wieczór karaoke tak jak Fran, Cami i Viola! Zabawa + muzyka to coś wspaniałego! Będziecie się świetnie bawić w gronie znajomych!


Z niecierpliwością czekam na wasze komentarze. Piszcie czy są jakieś postępy!
 Trzymam za was kciuki kochani!




61 komentarzy:

  1. Anonimowy20:29:00

    Super post teraz zaczynam ćwiczenia coodziennie ! :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy20:29:00

    Dziękuje bardzo za rady :D
    ps. chyba1

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy20:31:00

    Ale super post! A mam prośbę:
    Dodacie poradnik jak na gitarze zagrać piosenki Violetty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gram na gitarze i zaczynam na keybordzie więc zgadzam sie od razu! :D

      Usuń
    2. Anonimowy21:10:00

      ale można też poszukać w necie chwytów go gry jakiejś piosenki z Violetty i jak nie wiesz jak sie te chwyty gra to też poszukaj:) Ja tak nauczyłam się grać Habla si puedes i Podemos:D

      Usuń
    3. Dokładnie, zbiorę wam to wszystko w post, ale nie wiem kiedy bo przygotowuję jeszcze niespodziankę :)

      Usuń
    4. Anonimowy20:44:00

      ja umiem śpiewać

      Usuń
  4. Anonimowy21:25:00

    Żeby tak dobrze śpiewać to trzeba najpierw umiesz a wy jak myślicie ,żę dacie tekst piosenki , myslicie ze jak sie bedzie spiewac wszedzie to to pomoże ? sama jestem w chórze i uwierzcie trzeba bardzo długo pracować nad przeponą , oddechem i dykcją także nie piszczie tu takich bzdur

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, ja śpiewam, chodziłam na lekcję śpiewu wiec wiem o czym mówie. Przeczytaj dokładnie post, a dopiero potem komentuj. Ten post ma wprowadzić nas w ćwiczenia, który za jakiś czas pokażą efekty. Dla kogoś kto posiada sytuację z postu, te ćwiczonka będa idealne. Przepona jest do wypacowania. Tego nie da się ukryć, a ćwiczenia z postu na pewno w tym pomogą. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Anonimowy10:34:00

      hahahaha co niby pomoże ? jak się będzie śpiewać przed pluszakiem ?albo jak się urządzi wieczór karaoke ? prosze cię ! nie wierzcie jej bo to nie prawda od 3 lat jestem w chórze i ważna jest dykcja a tutaj jej jakos nie napisaliście , tak samo ,ęż musi być odpowiednia tonacja , trzeba wymawiać głoski które sprawiająnam trudność np .w czasie suszy ..... a nie takie bzdury jak wy tu piszecie ..ogarnijcie sie ludzie

      Usuń
    3. Wybacz, ale ćwiczenie o dykcji jest zamieszczone w poście. Nie mam zamiaru się kłócić. Chodziłam na śpiew i dobrze wiem, że jeżeli nie chodzi się na profesjonalne lekcje to dużo się nie zdziała. A te ćwiczenia mają pomóc przecież osobom, które chcą śpiewac. Te ćwiczenia mają chociaż troszke przybliżyć nam wyznaczony cel. Przypominam, że blog poświęcony jest serialowi, a nie śpiewu. Jestem pewna, że dla niektórych te ćwiczenia w zupełności wystarczą. Nie mówimy tu o śpiewaniu profesjonalnym, ale ćwiczeniu śpiewu w ramach swojego hobby i zabawy. Każdy czytelnik z tego postu dowie się jak ważna w śpiewie jest dykcja, przepona i wkładane serce w to co się robi. Nie rozumiem troszkę o co ci chodzi, ale to twoje zdanie. Gdyby te ćwiczenia nic nie dały nie zamieszczałabym ich tutaj. Pozatym wiele osób prosiło mnie o taki post ze względu na to, że nie mają możliwości chodzić na lekcje śpiewu, a bardzo by chciały choć troszkę ruszyć z miejsca.

      Usuń
    4. Anonimowy12:08:00

      hahaha prosze cie myśliśz ,że to tak wszystko łatwo ? pośpiewa sie i juz ? nie trzeba duzo dużo ćwiczeń więc nie ucz mnie dobra bo ja sie ucze 3 lata i a i tak mam jeszcze troche problemów ,

      Usuń
    5. Podkreśliłam w poście, że wymaga to dużo czasu i pracy :) Wymaga to też odpowiedniej motywacji. Przekazałam ją czytelnikom jak tylko mogłam najlepiej. Każdy się uczy. Osoba, która śpiewa 5 miesięcy, 3 lata czy nawet profesjonalna wokalistka. Każdy się ciągle uczy. Ale tą nauke trzeba jakoś zacząć. Tą nauke może zacząć również osoba, która chce śpiewać dla przyjemności w domu. Nie jestem profesjonalnym nauczycielem. Jestem osobą, która uczęszczała na lekcje i dzieli się wiedzą jaką posiada. I będe dzielić się nadal. Jeśli chcesz możesz mi pomóc :)

      Usuń
    6. Anonimowy17:42:00

      Nie rozumiesz ,że to nic nie pomoże ? trzeba innych ćwiczeń a nie takich beznadziejnych wymyślonych przez cb

      Usuń
    7. Nie wiesz co mówisz. Chodziłam na śpiew, moja instruktorka dawała mi na początku takie proste ćwiczenia. Jeśli nie znasz tych ćwiczeń to nie mów, że nic nie pomoże, bo to nie tędy droga. Ja je wykonywałam i po kilku miesiącach były efekty. Zapraszam na mój e-mail z wszelkimi wątami - violettablogpoczta@gmail.com - bo to nie jest miejsce do tego.

      Usuń
    8. Anonimowy18:18:00

      hahaha no chyba ty nie wiesz co mówisz .znam te ćwiczenia ale z własnego doświadczenia wiem ,że to nic nie daje ,.Niby jakie efekty? Żeby dobrze śpiewać trzeba strasznie dużo ćwiczyć to to nie chodzi tylko o to żeby śpiewać jakieś piosenki ale dykcja ,wymowa itp a tego się uczy przez lata

      Usuń
    9. Anonimowy20:10:00

      Violl etta i anonimowy !

      tak na prawdę to żadne z Was nie ma do końca racji .

      Śpiewam już od 6 lat i praca nad przeponą dykcja i poczucie rytmu są bardzo ważne.

      Ale bez urazy dla autora postu nie sądzę aby to wszystko sprawiło z że ktoś będzie

      śpiewał jak Adele lub nawet Martina .

      W tym aby umieścić chwyty na gitarę tego też bym chciała bo również gram .

      A teraz z prośbą do tego bloga .

      Czy moglibyście umieścić nuty na skrzypce i keyboard bo uczę się na jednym , drugim i

      trzecim.

      A jeden już kończę.

      Z góry dziękuję .

      Autorka bloga vf-violetta.blog.pl




      Usuń
    10. Anonimowy20:40:00

      no to przecież ja tak samo uważam i też gram an gitarze <3

      Usuń
    11. Anonimowy17:29:00

      ja znalazłam te ćwiczenia w inetrnecie jakiś rok temu i przyznam ze jak osoba jest bardzo zawzięta i ćwiczy b.dużo to można osiągnąć efekt oczywiście nie staniamy sie od razu whitney houston ale na pewno te ćwiczenia pomogą a do aninowego- może jesteś w chórze 3 lata i co? może masz chujowego nauczyciela i nie umie cie uczyć

      a do autorki posta- bardzo fajny i przydatny post, liczę na więcej ;D (i na piosenki na gitare)

      Usuń
    12. Anonimowy20:50:00

      Do anonimowego. Żeby śpiewać, trzeba mieć choćby minimalne poczucie rytmu, a ty jak śpiewasz 3 lata w chórze i nie ma efektu, to znaczy że nie masz ani talentu, ani poczucia rytmu. Post nie jest dla tych którzy chcą śpiewać profesjonalnie, tylko dla tych, którzy chcą się pobawić i przy tym nie ośmieszyć. Po za tym jesteś żałosny. Ciągle używasz tych samych tępych zwrotów i myślisz, że to takie świetne. Zanim coś napiszesz, to najpierw się 4 razy zastanów, a potem psuj innym humor. Pozdrawiam ;)

      Usuń
    13. Anonimowy20:54:00

      Poza tym, z twoich argumentów wnioskuje, że nie masz doświadczenia, więc się nie udzielaj :) a, i nie przejmuj się, kiedyś zmądrzejesz ;)

      Usuń
  5. Anonimowy21:25:00

    Dziekuje bardzo za ten post.Jusia

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy21:30:00

    http://lifestoriesoffical.blogspot.com/?m=1
    Odwiedźcie

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapraszam na bloga 11martinavioletta.blogspot

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy00:02:00

    ja śpiewam w chórze i dobrze znam te ćwiczenia. Wiem też,że jak się śpiewa dla kogoś to trzeba pomyśleć ile razem się przeszło. I obserwować tą osobe. 1 sposób jest taki trudny,ale np. dzięki takim ćwiczeniom osiągniemy sukces. W końcu dzięki podobnym ćwiczeniom ja i mój chór jesteśmy mistrzami województwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo! Uważam, że dla osób, które nie mają możliwości uczenia się u profesjonalnych nauczycieli ten zbiór ćwiczeń będzie na początek idealny :)

      Usuń
  9. Anonimowy00:06:00

    Anonimowy,który oczernia ten post to jeżeli chodzisz na chór to praca nad przeponą jest prosta tylko trzeba się skupić

    OdpowiedzUsuń
  10. post może i pomysłowy. Ale z racji tego że uczę się śpiewać u profesjonalistów to te ćwiczenia sa dla mnie zbędę. To takie cos : Niby sobie ćwiczysz ale i tak nic to ci nie daje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i zgadzan su e z anonimem. Niby praca nad przeponą jest łatwa ale pry wysokich dzwiękach jak w habla si puedes czy como qieres trzeba nad tym bardzo dużo pracować.

      Usuń
    2. Ja też się znam trochę na śpiewaniu. I uwierz mi, wiem, że bez profesjonalnych lekcji u profesjonalnych nauczycieli nie zdziała się zbyt dużo. Te ćwiczenia mają zachęcić do uczenia się śpiewu. Wszystko jest do wypracowania, a jeżeli ktoś będzie dużo ćwiczył efekty się pokażą, jakiekolwiek, ale się pokażą i trzymam mocno kciuki za wszystkich. Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Genialny. Zrobisz więcej postów ze śpiewania? Ja mam głos okej, ale z równym śpiewaniem i takimi mam problem xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy07:54:00

    Ja niestety chyba zachorowałam lub się przeziębiłam. Ale jak poczuję się na siłach, wykonam te ćwiczenia, bo chcę zostać wokalistką. Nawet z koleżanką chcę zrobić duet ale po tych ćwiczeniach pewnie wpadnę na pomysł na tekst piosenki. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki i za twoje..a raczej wasze pierwsze kroki w muzyce! :D /Violl etta

      Usuń
    2. Anonimowy09:09:00

      Dziękuję. Jak na ten czas mam zamiar grać solo, ale jak się rozwinę to zrobię duet. Te ćwiczenia się bardzo przydadzą, bo jak śpiewam to brzmię okropnie.

      Usuń
  13. Anonimowy08:50:00

    Super :) Ja też śpiewam i jeżdżę na różne występy :D Więc dzięki wielkie za ćwiczenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy10:52:00

    Żal mi paru osooob
    Post jest bardzo dobry, nie czaje o co chodzi, ja spiewam i uczestnicze w konkursach. Dokladnie takie cwiczonka pani Kasia nam dawala na poczatku. Dla poczatkujacych jest to bardzo dobre. Nikt przeciez nie zacznie od razu profesjonalnie spiewaaaac, Violl etta SUPER!! <333333

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy11:49:00

    Fajnie ale jak trzeba śpiewać z przepony ? Bo nie wiem ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy, że będziesz ćwiczyć ćwiczenia z lierką s. Moja pani od śpiewu zawsze tłumaczyła nam to w ten sposób - spróbujcie śpiewać z brzucha. Wymawiając różne litery czy sylaby staraj się o to, aby twój brzuch podskakiwał lekko do góry. Jeśli chcesz mogę zrobić jeszcze jeden taki post gdzie dam ćwiczenie na sama przeponę :)

      Usuń
    2. Anonimowy14:44:00

      Jak byś mogła to zrób jeszcze jak to z przeponą,ćwczenia itp:)
      I ogólnie bardzo fajny post:D

      Usuń
  16. Anonimowy14:08:00

    Czy do ćwiczenia z piórkiem, można wykorzystać zwykły balonik z powietrzem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak :) Tutaj nie ma żadnej różnicy

      Usuń
  17. Anonimowy14:21:00

    spoko może być dzięki

    OdpowiedzUsuń
  18. Uważam, że żaden z anonimów krytykujących ten poradnik nie ma racji. Wiadomo, że nie jest to profesjonalna nauka śpiewu, tylko chęć do rozwijania hobby. Sama uczę się śpiewać i nie wyobrażam sobie mojej przyszłości bez muzyki. Jednak na to trzeba ciężko pracować. To jest post dla osób, które śpiewają dla przyjemności. Mnie osobiście post bardzo się podoba i uważam, że zrobienie go, było świetnym pomysłem. Pozdrawiam i życzę wszystkim( po przeczytaniu tego postu) dobrej zabawy z muzyką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje :) Taki komentarz dużo dla mnie znaczy

      Usuń
  19. Anonimowy15:31:00

    Como cuerias śpiewam świetnie ! Thx za pomoc . Pomogło i to jak ;) J.M v-lover

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy16:24:00

    Możesz dodać prostą jak grać piosenki z Violetty na kaybordzie. Plis.
    Super post

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy17:53:00

    podoba mi się to od teraz ćwiczę codziennie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy18:46:00

    Gorzrj jak ktoś ma brzydki głos. :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy20:07:00

    CO ZA ZACOFANY BLOG WEJDŹCIE SOBIE NA VIOLETTĘ POLSKA TO ZOBACZYCIE CO TO JEST PRAWDZIWY BLOG!

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy19:22:00

    Te ćwiczenia są ok ale np jak ktos nie umie śpiewać z przepony. TO TEŻ NIE KTÓRYM TRZEBA WYTŁUMACZYĆ. Ja od kilku lat chodzę na lekcje śpiewu i dużo musiałam cwiczyć nad samą przeponą. Bo co z tego że napiszesz: "Tylko pamiętajcie nie z gardła tylko z przepony" jak ktoś tego nie umie

    OdpowiedzUsuń
  25. wiktoria.ryk@o2.pl17:25:00

    dzięki to pomogło robie duże postepy jestes superr

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy15:05:00

    super! bardzo pomogło! dzięki

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy15:08:00

    kocham cie tomas muwi violetta

    OdpowiedzUsuń
  28. Anonimowy15:37:00

    mi nie wychodzi

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja nie wiem czy ładnie spiewam bo sie wstydze spiewac przed kolezankami i nie mam kaety sd by sie nagrac awięc cwiczyc czy nie bo zwarjuje aha i nie oglądam violetty ale ladnie spiewa i przeczytałam te rady

    OdpowiedzUsuń
  30. Anonimowy08:53:00

    Tak masz racje zacznę cwiczyc wszedzie��☺
    A mam pytanie jak rodzice niebedą chcieli zeby spiewac to co??

    OdpowiedzUsuń
  31. Anonimowy20:21:00

    kocham wszystkich gwiazdów

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy wam za to że jesteście tutaj z nami!