18 sty 2015

[Akcja] #DodajZnajomego

  

Nie Hejtuj W dzisiejszych czasach trudno nie spotkać się z tak zwanymi hejterami. Hejterzy to nic innego jak osoby używające jawnej cyberprzemocy, polegającej na obrażaniu na forach czy innych portalach społecznościowych. Praktycznie każdy z nas spotkał się z internetowymi hejtami, jak wtedy zareagowaliście? Dzięki współpracy Disneya i Fundacji Dzieci Niczyje powstała akcja społeczna pt. ''Dodaj Znajomego''. Celem akcji jest zapobieganie cyberprzemocy, jeżeli kiedykolwiek byłeś świadkiem hejtowania lub sam byłeś obrażany wejdź! 





Celem kampanii jest uświadomienie nam internautą przeciwstawiania się hejtą oraz cyberprzemocy. Jednakże z drugiej strony kampania na celu ma także pomóc naszym rodzicom, wychowawcą,nauczycielom bądź starszemu rodzeństwu wspierać dzieci skrzywdzone tą formą cyberprzemocy. 



Motywem owej kampanii będzie krótkie video emitowane już od czternastego stycznia bieżącego roku, będziemy mogli go zobaczyć na kanałach Disney Channel oraz Disney Xd, także będziemy mogli napotkać się na niego w sieciach takich kin jak Cinema City,Helios i MultiKino. Całe video opiera się na pozornie ''banalnej'' historii dwójki obcych sobie nastolatków, owa dwójka bierze udział w castingu, kiedy stają naprzeciw sb nie wiedzą że scenariusz to tak naprawdę dialog który nie dawno prowadzili w internecie, w którym pojawił się hejt. 


Oprócz emisji spotu, aktywna będzie strona addfriend.disney.pl, na której każdy internauta znajdzie najważniejsza informacje na temat kampanii, popularnym problemie hejtowania w internecie oraz sposobach radzenia sobie z każdym rodzajem hejtu. Oprócz tego pod numerem 116 111 obecni będą specjaliści fundacji Dzieci Niczyje, którzy codziennie od wielu lat pomagają osobą w potrzebie, które spotkały się między innymi z cyberprzemocą. 


Jednym z wielu elementów kampanii są zajęcia w szkołach, w których dzieci oraz dorośli nauczą się lepszego traktowania innych internautów. Jednak na zajęciach edukacyjnych się nie skończy, bowiem w najbliższym czasie wystartują aż trzy konkursy. Pierwszy z nich, pojawi się na stronie addfriend.disney.pl, będzie on polegał na napisaniu słów do piosenki, związanej z życzliwością i uprzejmością w sieci. Utwór zwycięzcy zostanie zaśpiewany przez jedną z polskich gwiazd Disney Channel. Dwa ostatnie konkursy pojawią się na znanej stronie poświęconej bezpieczeństwu sieciaki.pl, zadaniem będzie przygotowanie plakatu związanego z hasłem kampanii ''Dodaj Znajomego'' oraz napisaniem swojego sposobu na złagodzenie hejtu. 


Hejty oraz pozornie anonimowi hejterzy dotykają coraz większą liczbę osób w internecie. Bowiem ludzie w internecie czują się bezkarni myśląc że są całkowicie anonimowi. Według badań przeprowadzonych przez Fundacje Dzieci Niczyje w ramach projektu (Eu Net ADB1) aż cztery na dziesięć (40%) internautów w wieku od 14 do 17 lat spotkało się w internecie z przejawami mowy nienawiści. Także ofiarą cyberprzemocy padł już co piąty polski nastolatek (21,5%). UWAGA, pamiętajcie że nazwę hejtu można przypisać tylko wypowiedzi która jest agresywna i nie ma podłoża ideologicznego. Hejtowanie jest przejawem agresji zazwyczaj bez określonego powodu. Zdaniem ekspertów hejtowanie nie jest zjawiskiem, którego źródła należy szukać w internecie. Przyszli internauci uczą się komunikować off-line, głównie w domu lub szkołach. 

Pamiętajmy kampania na celu ma zmniejszenie cyberprzemocy w internecie, a nie jej zlikwidowanie (co zresztą jest niemożliwe), więc podczas prowadzenia akcji ''Dodaj Znajomego'' internetowa przemoc nie zniknie. W dzisiejszych czasach internetu większość portali społecznościowych posiada możliwość zgłaszania nie chcianych komentarzy lub uwag. Ważna rzeczą jest to iż poziom dyskusji internetowej zależy od obu stron choćby reakcji na hejt. Jeżeli nie dojdziecie do porozumienia z hejterem w ostateczności możecie zgłosić go na policje. Zgodnie z artykułem 190 Kodeksu Karnego, zniesławienia - art. 212 Kodeksu Karnego, znieważenie osoby - art. 216 Kodeksu Karnego. Karana jest także mowa nienawiści - art. 256 I 257 Kodeksu Karnego. Pamiętajcie nie zwlekajcie, gdy jest możliwość korzystajcie!

Więcej na temat kampani na: addfriend.disney.pl 

5 komentarzy:

  1. Anonimowy19:28:00

    Pierwsza a tak w ogóle co to ma z violettą?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma cos wspólnego - Disney :) / v4

      Usuń
    2. Anonimowy19:32:00

      Współpraca każe ;)

      Usuń
    3. Kochani, może nie ma to związku z Violettą, ale o takich rzeczach trzeba mówić. Spotykamy się z tym na co dzień, jednak czasem nie wieku jak zareagować. To post pomagający uchronić się przed cyberprzemocą. To taki temat tabu, ale warto go poruszyć. Taką ofiarą hejtow możemy stać się my.

      Usuń
  2. Jak dla mnie to jest bardzo fajna akcja.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy wam za to że jesteście tutaj z nami!